توسعه ارتباطات مانیاتک | خدمات جانبی
8349
rtl,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-8349,unselectable,ajax_updown_fade,page_not_loaded,smooth_scroll,,qode-theme-ver-3.4,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
 

خدمات جانبی

Central

سانترال چیست؟

به منظور ایجاد یک شبکه خصوصی در یک مجموعه (شرکت) مورد استفاده قرار میگیرد که در آن با به اشتراک گذاشتن تعدادی از خطوط شهری امکان استفاده برای تمام داخلی‌ها با (تنظیم امکانات و محدودیت‌ها) به وجود خواهد آمد. در واقع یک دستگاه سانترال حکم یک مرکز مخابرات کوچک را خواهد داشت که در اختیار یک مجموعه قرار می‌گیرد. امکانات بالقوه دستگاه و تلفن سانترال شرکت ها و حتی فروشگاه‌ها را ملزم به استفاده از این دستگاه می‌کند. از جمله این امکانات می توان به اشتراک گذاشتن خطوط شهری تلفن گویا، درسترسی آسان و بدون هزینه داخلی ها به هم دیگر، اشتراک لوازم مخابراتی بین داخلی ها و … اشاره کرد. سانترال ها را میتوان با توجه ظرفیت و یا نحوه برقرار ارتباط بین داخلی ها خود تقسیم بندی کرد.

این دسته برای کسب و کار های کوچک و متوسط طراحی شده اند طوری که میتوان نیازهای یک اداره یا یک شرکت متوسط را به شکل کامل و مناسب پوشش دهد، و تا ظرفیت ۲۴ خط داخلی و ۸ خط شهری قابل افزایش هستند.این دستگاه‌ها با توجه به امکانات و ویژگی های بسیار متنوع و بلقوه خود میتوانند گزینه مناسبی برای سامان دهی به تماس های ورودی و داخلی و حتی کنترل آنها باشند. دستگاه های کم ظرفیت پاناسونیک علارقم قیمت بسیار مناسب بخش عظمی از امکانات دستگاه های پیشرفته موجود در بازار را فراهم میکنند و میتوان آنها را نسبت به محیط کار و نیاز اختصاصی شما قابل برنامه ریزی و ارتقا میباشد تا نهایت لذت را از محیط کار خود ببرید.

خدمات قابل ارایه: 

  • نصب و راه اندازی سانترال
  • نصب و راه اندازی انواع مراکز تلفنی سانترال Panasonic
  • نصب و راه اندازی سیستم های CALLCenter
  • نصب و راه اندازی TVM Panasonic  (پاسخگوی اتوماتیک )
  • نصب و راه اندازی سرویس SMDR (دریافت ریز مکالمات)
  • نصب و راه اندازی سرویس ضبط مکالمات مراکز تلفن Panasonic

 

یکی از پرکاربردترین و رایج ترین سیستم مراکز تلفنی ، مراکز تلفنی Panasonic است که در ظرفیت های مختلف وجود دارد :

سری TE: در ۳ ظرفیت ۸*۳ ، ۱۶*۶ ، و ۲۴*۸ وجود دارد . عدد اول نشانه خط ورودی و عدد دوم نشانه تعداد داخلی می باشد.

سری TDA: در ۳ ظرفیت TDA100  ، TDA200 ، TDA600 وجود دارد.

سری TDE: مثل دستگاه TDA در همان ظرفیت ها وجود دارد . با این تفاوت; که سری TDE بهصورت Basic ، VOIP را ساپورت میکند.

مزایای سانترال:

  • ایجاد یک شبکه تلفن داخلی
  • Share کردن خطوط شهری بین داخلی ها
  • ایجاد کنفرانس بین داخلی ها و خطوط شهری
  • انتقال ۱ خط بین داخلی ها
  • Hold کردن مکالمات
  • اشغال نشدن خطوط تلفن
UPS

چرا  برق اضطراری (UPS) نیازی ضروری می باشد؟

 

برخی از سیستم های حساس و مهم در منازل و اماکن عمومی یا در ادارات و کارخانه‌ها باید هنگام قطع برق شهر به طریقی از یک منبع تغذیه دیگر استفاده کنند و به کار خود ادامه دهند. منابع تغذیه‌ای که وظیفه تامین برق را در هنگام قطع برق شبکه به‌ عهده دارند ” منابع تغذیه اضطراری” نامیده می‌شوند. منابع تغذیه اضطراری بسته به نوع سیستم مورد تغذیه، خصوصیات متفاوتی دارند. برخی از منابع برق اضطراری که از باتری برای تولید انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند، فقط قادرند برای مدت محدودی (بسته به مقدار مصرف سیستم مورد تغذیه) برق آنرا تامین نمایند، ولی برخی دیگر قادرند به مدت نامحدودی تا زمان وصل شدن مجدد برق شهر، برق اضطراری را تامین کنند. اینگونه سیستم‌ها دارای موتور مکانیکی و ژنراتور می‌باشند و تا زمانی که سوخت موتور مکانیکی تامین شود می‌توانند برق اضطراری را تامین نمایند. خصوصیت دیگری که منابع تغذیه اضطراری را از یکدیگر متمایز می‌کند مدت زمانی است که طول می کشد تا بعد از قطع شدن برق شبکه، برق اضطراری وصل شود. برخی از سیستم‌ها قادرند بدون تاخیر بعد از قطع برق شهر در عرض چند میلی ثانیه برق اضطراری را وصل نمایند. اینگونه منابع تغذیه اضطراری که معمولا انرژی خود را از باتری تامین می‌کنند در مکان‌هایی مانند اتاق عمل، اتاق کامپیوتر، سیستم‌های نظامی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقابل سیستم‌هایی که از موتور مکانیکی و مولد برای تولید برق اضطراری استفاده می‌کنند بدلیل اینکه موتور مکانیکی برای راه اندازی نیازمند زمان است دارای تاخیر در وصل برق اضطراری خواهند بود. لذا با توجه به خصوصیات و نیاز محل مورد استفاده یکی از این سیستم‌ها یا ترکیبی از هر دو نوع ممکن است استفاده گردد.

۱- برق اضطراری سیستم های ایمنی و حفاظتی:

در سیستمهای ایمنی و حفاظتی نظیر سیستم اعلام حریق و سیستم تلویزیون مداربسته یا سیستم اعلام سرقت برق اضطراری جزو ضروریات سیستم بوده و بسیار مهم می باشد. معمولا چون ولتاژ تغذیه این سیستم ها ولتاژ پایین ” DC “و در حدود ۶ تا ۱۲ ولت می باشد لذا در خود تابلوی اصلی سیستم محلی برای باتری‌های اضطراری در نظر می گیرند. این باتری‌ها به مدار الکترونیکی تابلو وصل می گردند و در زمان وجود برق شهر توسط سیستم شارژ و آماده نگه داشته می شوند و هنگام قطع برق شبکه بدون تاخیر وارد مدار شده و برق اضطراری سیستم را تامین می نمایند. مدت زمان تامین برق اضطراری بستگی به ظرفیت باتری‌های مورد استفاده و مصرف سیستم دارد.

مشخصات باتری مورد نیاز معمولا در راهنمای پانل اصلی ذکر می گردد. در صورت طولانی شدن زمان قطع برق شهر در اینگونه سیستمها باید قبل از اینکه شارژ باتری پایین بیاید و باتری کارآیی خود را از دست بدهد آنرا با باتری پر تعویض نمود. برخی از انوع باتری های مورد استفاده در این سیستمها را در زیر مشاهده می نمایید:

  • Dry-battery-ups: باتری‌های اسیدی آب بندی شده (این نوع باتری‌ها که به آنها خشک نیز می گویند نیاز به نگهداری ندارند)
  • Nickel—cadmium-batteries: باتری‌های نیکل – کادمیم (این باتریها نسبت به باتری‌های اسیدی دارای حجم کمتری بوده و قابل شارژ نیز می باشند)

۲- برق اضطراری برای کامپیوترها:

برای کامپیوترها و سایر دستگاههایی که در صورت قطع برق امکان از دست رفتن اطلاعات در آنها وجود دارد یا برای مواردی مانند تجهیزات اتاق عمل که نیاز به اعمال برق اضطراری به سیستم بدون تاخیر می باشد از منابع تغذیه اضطراری بدون تاخیر (Uninterruptable Power Systems) (UPS) استفاده می گردد. در “UPS”ها برق باتری‌ها توسط مدار اینورتر به ولتاژ ۲۲۰ ولت “AC” تبدیل می گردد و در صورت قطع برق شهر در عرض چند میلی ثانیه در اختیار سیستم قرار می گیرد. “UPS” در توانهای متفاوتی نظیر ۳۰۰- ۷۰۰ -۱۰۰۰ – ۶۰۰۰ ولت آمپر ساخته می شوند و باید با توجه به تعداد و مصرف دستگاه‌هایی که باید تغذیه شوند “UPS” با توان مناسب را انتخاب نمود. البته علاوه بر محدودیتی که توان خروجی “UPS” در تعداد دستگاههای مورد تغذیه ایجاد می کند محدودیتی نیز در زمان تغذیه دستگاه ها وجود دارد. هرچه ظرفیت باتری‌ها بیشتر باشد مدت طولانی تری می توان دستگاه ها را تغذیه کرد . باتری‌ها بطور جداگانه یا در کابینت‌های خاصی (Battery Pack) قرار میگیرند و به ترمینال ورودی ” DC ” در پشت “UPS” وصل می شوند. “UPS”ها با ولتاژ ۴۸ , ۲۴ , ۱۲ V DC تغذیه می شوند . برای ولتاژ ۲۴ ولت دو باتری ۱۲ ولت و برای ۴۸ ولت ۴ باتری کاملا یکستان را با هم سری کرده و به “UPS” وصل می کنند. معمولا “UPS” ها دارای تنظیم کننده اتوماتیک ولتاژ (Automatic Voltage Regulation) (AVR) می باشند تا در هنگام وجود برق شبکه عمل تثبیت ولتاژ را نیز در محدوده مشخصی انجام دهند. مقدار محدوده تثبیت ولتاژ معمولا بصورت درصد در مشخصات فنی “UPS” ذکر می گردد. هنگامی که ولتاژ ورودی پایین است “AVR” ولتاژ را پایین می آورد (BUCK) در “UPS” های جدید یک پورت RS232 وجود دارد که در پشت “UPS”قرار می گیرد و از آن جهت اتصال به کامپیوتر استفاده می شود . بعد از وصل کردن “UPS” به کامپیوتر می توان با نرم افزار ارائه شده به همراه آن تنظیمات مربوطه را انجام داد. کانکتور اتصال به برق شهر نیز در پشت “UPS” قرار می گیرد و خروجی‌های برق ۲۲۰ ولت از پریزهای پشت “UPS” گرفته می شود.

یو پی اس UPS

یک “UPS” خانگی در توان‌های ۴۰۰ و ۶۰۰ و ۱۰۰۰ ولت آمپر و اتصالات پشت “UPS”

در پانل جلوی ” UPS “معمولا نشانگرهای زیر وجود دارد:

  • نشانگر مقدار شارژ باتری
  • نشانگر مقدار بار
  • نشانگر اضافه بار
  • نشانگر اضافه ولتاژ در شبکه
  • نشانگر استفاده از برق باتری
  • نشانگر استفاده از برق شبکه
  • نشانگر تعویض باتری
  • نشانگر کم بودن ولتاژ در شبکه
  • دگمه خاموش
  • دگمه روشن و تست

توجه : تعداد دستگاه های کامپیوتری که می توان به یک ” UPS ” وصل کرد به طور تقریبی از تقسیم کردن توان خروجی ” UPS ” بر حسب ولت آمپر به عدد ۳۰۰ الی ۳۲۰ ولت آمپر بدست می آیند . به عنوان مثال اگر توان خروجی ” UPS ” برابر ۳۰۰۰ ولت آمپر یا ۳ KAV باشد می تواند حدود ۱۰ کامپیوتر را تغذیه کند. برای بدست آوردن زمان تقریبی ( بر حسب دقیقه) که یک ” UPS ” بتواند با باتری‌های معینی تعداد مشخصی کامپیوتر را تغذیه کند می توان از رابطه زیر استفاده کرد (فرمول محاسبه توان UPS):

60 (400 تعداد کامپیوتر ها) / (ظرفیت یک باتری برحسب آمپرساعت*ولتاژ ورودی)= UPS زمان تغذیه

kaspersky_logo

آنتی ویروس تحت شبکه

 

شرکت کسپرسکی پیشگام در توسعه سیستمهای حفاظتی برای مبارزه با ویروسها، جاسوس افزار، بد افزار، هرزنامه، تروجان و حملات نفوذ است.
این شرکت، در طول مدت حدود دو دهه تقابل با ویروس ها و دیگر تهدیدهای حوزه فناوری اطلاعات بواسطه دانش و تجربه اکتسابی خود توانسته نرم افزاری را گرد آوری کرده و امکان پیش بینی روندهای توسعه نرم افزاری را گرد آوری کرده که امکان پیش بینی روندهای توسعه نرم افزارهای توسعه نرم افزارهای مخرب را فراهم میکند. فناوریهای ضد ویروسی کسپرسکی تعداد زیادی از برنامه های مخرب را کشف و به حداقل می رساند. به صورتی که حفاظت موثر در برابر تمامی تهدیدات، می باشد. یکی از خصوصیات منحصر به فرد این بخش توانایی آن برای شناخت ویروسها در طیف وسیعی از فایلهای آرشیوی و فشرده سازی شده است.
موثر بودن تکنولوژیهای ضد ویروسی این شرکت چندین بار توسط آزمایشگاهها بررسی کننده، که به صورت مستقل عمل می کنند و بطور معمول مشهورترین محصولات ضد ویروس موجود در بازار را مقایسه می کنند، به تایید رسیده است.
شرکت کپرکسی جایزه ها و گواهینامه های مشهور زیر را در سابقه خود یدک می کشد:
مجله مطرح  Checkmark, VirusBulletin توسط BritishWastCastLabs ،گواهینامه  ICSA توسط آزمایشگاههای تحتقیقاتیICSA Labs و بسیاری دیگر……این برتری، مهمترین تفاوت محصولات شرکت کسپرسکی تسبت به دیگر محصولات تولید شده رقبای آن می باشد.که باعث شده در اکثر اوقات یک قدم از رقبای خود در ارائه بهترین خدمات حفاظتی موجودبه مشتری، جلوتر باشد.

نکته مهم در راه اندازی این محصولات، نحوه تنظیمات پس از نصب می باشد. به صرف نصب شدن این سرویس نمی‌توان مطمئن شد که از حداکثر توانایی آن بهره برداری شده باشد. کارشناسان فنی مانیاتک با بررسی، تست، مطالعه و آزمون و خطای این محصولات می دانند که چگونه باید یک محصول امنیتی را تنظیم نمود تا علاوه بر استفاده حداکثری از مزایای آن، از مزاحمتهای این محصولات برای کاربران نیز جلوگیری نماید و همچنین در مواردی که کاربری اقدام به تنظیمات غلط، حذف آنتی ویروس، غیرفعال کردن سرویس و موارد این چنینی نمود چه اعمالی می بایست صورت پذیرد.

 

نحوه صحیح نصب و راه اندازی محصولات امنیتی شبکه را از ما بخواهید

 

مزایای کلیدی:

راه کاری جامع: تمامی امکانات ضد ویروس، ضد جاسوس افزار، ضد هرز نامه و دیوار آتش شخصی را در یک سیستم نصب واحد ادغام کرده است.

امنیت شبکه فراگیر: می تواند از طریق مدیریت هماهنگ سیاست‌ها و Active Directory، مدیریت کارایی را برای محیط‌های شبکه‌ای فراهم آورد. که از آن جمله می توان به مدیریت اخطارها و نصب از راه دور اشاره کرد.

حفاظت در مقابل ناشناخته‌ها: فناوری اسکن Threat Sense، اسکنی بر پایه رفتارشناسی را ارائه می دهد، که تهدیدات بالقوه را شناسایی می کند. محافظت از زیرساختهای حیاتی شما در دوران بحرانی بعد از شیوع یک بد افزار را به شما ارائه می‌دهد و همچنین جلوگیری از رسوخ کد‌های مخرب با استفاده از فناوری های پیشرفته و هوشمند شبکه از دیگر قابلیت‌‍‌های این برنامه می باشد.

برنامه ریزی آسان: کاملاً مقیاس پذیر است و قابلیت انطباق با هر نوع محیط شبکه ای را داراست. امکان راه اندازی پیشرفته به شما کمک خواهد کرد تا ضروریات سیاست‌های امنیتی شرکت را برآورده سازید.

راه کاری اثبات شده: این نرم افزار به صورت موفقیت آمیز توسط سازمان TUV تست گردیده است. مجاز می باشد تا از برچسب Approved Virus Protection یا همان محافظت ویروسی مصوب استفاده کند.

Remote Administrator: با این برنامه پیچیدگی و تکرار را از مدیریت امنیت شبکه حذف کرده و شما به راحتی می توانید ده‌ها تا چندین هزار از سیستم های ویندوز، Linux ، Mac OS و یا موبایل را از یک کنسول مدیریت کنید. از جمله اعمال سیاست‌ها، قوانین، نظارت بر شناسایی تهدیدات و تنظیم سیستم های داخل شبکه را از طریق راه دور انجام دهید.

 

امکانات کلیدی:

اسکن ارتباطات رمزنگاری شده: امکان شناسایی پیشرفته نرم افزارهای مخرب پنهان، از طریق اسکن محتوای پروتکل های امن POP3، HTTPS و همچنین بررسی فایل های فشرده امکان پذیر است.

دیوار آتش هوشمند: با بررسی ترافیک شبکه به صورت خودکار از طریق حالت‌گیری هوشمند، قوانین دیوار آتش را ساخته و پروفایل دیوار آتش را با شبکه‌های مورد اعتماد همسان می سازد.

سیستم بهبود یافته فیلتر ایمیل: به صورت کاملا موثر صندوق پستی کاربران شما را برای هرز نامه ها، حملات Phishing و پیام های ناخواسته تحت نظر می گیرد.

عیب یابی در یک چشم به هم زدن: Sys Inspector ابزار عیب یابی بی‌نظیر و پیشرفته‌ای را برای سیستم‌های عامل ویندوز در اختیار شما قرار می دهد، تا پارامترهای کلیدی سیستم از پروسه‌ها گرفته تا کلیدهای رجیستری را به شما نشان دهد.

 

امکانات و ویژگیهای مدیریت از راه دور

  • Centralized Management: ارائه ابزار مدیریتی جهت نظارت و کنترل بر ایستگاههای محلی شبکه به صورت جامع و متمرکز.
  • Dynamic Client Groups: قابلیت گروه بندی رایانه ها به صورت استاتیک و داینامیک با استفاده از پارامترهای مختلف و متنوع برای هر گروه.
  • Role-Based Management: تعیین دسترسی های متفاوت به کاربران و استفاده کنندگان از کنسول مدیریتی:
  • تعریف سطوح مختلف کاربران.
  • ایجاد کلمات عبور پیچیده برای کاربران.
  • Remote Installation: نصب همزمان و از راه دور نرم افزار ضد ویروس روی کلیه رایانه های شبکه.
  • Export/Import Policies: قابلیت ذخیره، بازخوانی و ویرایش تنظیمات سرور مدیریتی و ایستگاه‌های کاری در قالب فایلهای “XML”.
  • Remote Module Switch: قابلیت فعال یا غیر فعال سازی کلیه ماژول‌های مختلف نرم افزارهای ضد ویروس نصب شده روی رایانه های شبکه با استفاده از کنسول مدیریتی.
  • امکانات و ویژگیهای گزارشات، هشدارها و رویدادها
  • Real-time Web Dashboard: نظارت کامل بر وضعیت امنیت رایانه های شبکه در هر لحظه و هر نقطه از شبکه.
  • Multiple Log Formats: قابلیت ذخیره گزارشات و وقایع مربوطه به نرم افزارهای ضد ویروس در انواع فرمت های مختلف مانند: “XML”, “Plain Text”و “Windows event log” .
  • Event Notifications: تعیین پارامترهای مختلف جهت ایجاد گزارشات متنوع در خصوص رویدادها و وقایع امنیتی رایانه های شبکه به انضمام بیش از ۵۰ نوع قالب گزارشی آماده.
  • قابلیت تعیین سطح و مرز اعلام هشدارهای امنیتی.
  • Device Control Reports: ارائه گزارش جامع از وضعیت امنیتی دستگاههای جانبی متصل به رایانه های شبکه از قبیل فلش مموری‌ها و حافظه های همراه.
  • RSA enVision Support: مجهز به پلاگین قدرتمند “RSA enVision SIEM”.
  • Sys Inspector: ابراز کمکی جهت تجزیه و تحلیل رایانه های شبکه به منظور بررسی و شناسایی خطرات امنیتی موجود.
  • سرعت و پایداری شبکه
  • Randomized Task Execution: امکان تعیین یک بازه زمانی جهت اجرای وظایف از پیش طراحی شده برای رایانه های شبکه.
  • Postponed Updates: ارائه سه مجموعه سرور مختلف جهت دریافت فایلهای روز آمدی نرم افزار با عناوین “regular release” , “pre-release” و “postponed release” .
  • Local Update Server: صرفه جویی در پهنای باند اینترنت شرکتها با ایجاد سرور به روز رسانی محلی جهت روزآمد شدن رایانه های شبکه.
  • Faster Database Access: ارتقا و بهبود در سرعت دسترسی سرور ضد ویروس به بانک اطلاعاتی خود جهت درج اطلاعات رایانه های شبکه.
  • Database Cleanup: قابلیت تعیین زمان و محدوده برای ذخیره اطلاعات در بانک اطلاعاتی سرور ضد ویروس و حذف داده های قدیمی.
  • Microsoft NAP Support: پشتیبانی از ماژول اعتبار سنجی “SHV” جهت سرور و “SHA” جهت ایستگاههای محلی.
cccam

معرفی انواع دوربین ها و بیان کاربرد آنها

 

سیستم دوربین مداربسته در محل‌های مختلف کاربردهای متفاوتی می تواند داشته باشد. در فروشگاه‌ها و محل‌های عمومی برای کنترل نامحسوس و غیرفیزیکی، در کارخانه‌ها برای مشاهده خط تولید توسط مدیر کارخانه از راه دور بدون حضور در کارخانه و در محل های امنیتی برای ثبت وقایع و تحت کنترل قرار گرفتن کلیه رفت و آمدها بصورت نامحسوس.

سیستم‌های دوربین مداربسته می‌توانند بصورت کاملا نامحسوس در محل‌های خاص راه اندازی شده و کنترل آنها را در اختیار داشت و همچنین قابلیت این را دارند که بصورت شبانه روز و حتی در شرایط تاریکی مطلق اتفاقات رخ داده را ثبت و ضبط نمایند.

DVR System بدون سیستم عامل می باشد. در این صورت احتمال خرابی سیستم عامل در این دستگاه ها صفر می‌باشد. به دستگاه مورد نظر میتوان از طریق یک کامپیوتر معمولی از طریق کابل شبکه متصل شد و سیستم مداربسته را کنترل و یا به تصاویر ذخیره شده در حافظه آن دسترسی داشت. دستگاه فوق در محل کارخانه و یا محل مورد نظر قابل نصب می باشد بدین ترتیب لازم به کابل کشی از هر تصویر به مرکز کنترل نمی‌باشد.

تصاویر این دستگاه ها را از طریق خروجی های مانیتور و تلوزیون و پورت شبکه می توان مشاهده کرد تصاویر از طریق یک کابل شبکه و یا شبکه Wireless به مرکز کنترل انتقال داده می شود (عمل ضبط در محل دستگاه مربوطه انجام می گیرد و برای کنترل و دیدن تصاویر از راه دور از طریق سیستم شبکه استفاده می گردد).

دوربین های تحت شبکه را می توان بصورت MultiUser و از راه دور دسترسی استفاده نمود. این عمل می تواند برای تماشای تصاویر زنده و تصاویر ضبط شده و در هر زمانی انجام شود. همچنین از لحاظ مکانی نیز محدودیتی وجود ندارد و دسترسی Remote از هر شبکه‌ای و از طریق اینترنت امکان پذیر است.

 

از دیگر مزایای دوربین‌های مداربسته دیجیتال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت تعیین رزولوشن و نرخ فریم (بر ثانیه) برای هر کانال بصورت مستقل

عدم نیاز به سخت افزار اضافه در جهت تبدیل تصاویر از آنالوگ به دیجیتال در جهت ذخیره بر روی حافظه. در سیستم تحت شبکه تصاویر فقط یکبار دیجیتال شده و همواره دیجیتال باقی میمانند لذا کیفیت تصاویر بعد از انتقال به کیلومتر ها دورتر ثابت خواهد ماند.

قابلیت انتخاب فرمت فشرده سازی مانند (H.264/MPEG4,MJPEG)

سهولت اضافه نمودن تعداد دوربین ها با کاربران بیشتر در یک مجموعه

قابلیت ارسال برق از طریق کابل شبکه (Power Over Ethernet) که در این صورت تنها یک کابل برای هر دوربین استفاده می شود که موجب صرفه جویی در زمان و هزینه کابل کشی خواهد شد.

قابلیت ارسال فرامین کنترلی PTZ از طریق همان کابل شبکه

امکان ارسال و دریافت صدا همزمان با تصویر بدون نیاز به تجهیزات اضافی و به صورت همزمان

قابلیت استفاده از فیبرهای نوری در ساختمان های بزرگ با تعداد دوربین های زیاد و حجم اطلاعات بالا

دوربین های تحت شبکه همانند بسیاری دیگر از تجهیرات شبکه با استفاده از پروتکل IP و بر روی بستر Wired و یا Wireles داده های خود را منتقل می کنند. با استفاده از این پروتکل می توان هم تصاویر ویدئویی و هم اصوات را انتقال داد.

انتقال داده ها از طریق اینترنت دسترسی از راه دور.

 

 امنیت انتقال تصاویر

با استفاده از کلمات عبور مختلف و رمزگزاری های پیچیده و مسدود کردن IP های ناشناس از داده های دوربین های تحت شبکه محافظت می شود. علاوه بر این اطلاعاتی به تصاویر اضافه می شود که اصالت آن را به مراجع قانونی به اثبات برساند.

اگر دوربین در تمام مدت فعال باشد، حجم تصاویر ضبط شده بسیار زیاد می شود. در دوربین های تحت شبکه می توان در زمان هایی که تصویر برداری مورد نیاز نیست فعالیت دوربین را متوقف نموده و تنها در زمان های لازم و یا بلافاصله پس از وقوع یک رخداد تصویر برداری را فعال کرد. اینگونه قابلیت ها در قالب نرم افزار دوربین براحتی پیاده سازی می شود.

دوربینهای تحت شبکه توانایی تشخیص حرکت یا motion detection دارند. علاوه بر این امکان مدیریت آلارم با قابلیت تنظیم حساسیت و موقعیت حرکت در تصویر نیز وجود دارد. ورودی های I/O امکان وصل انواع سنسورهای مختلف اعم از دود و گاز را به دوربین میدهد.

در IP Camera ها جهت دیدن دوربین فقط نیاز به IP آدرس دوربین و USER NAME و PASSWORD میباشد بدون نیاز به سخت افزار واسطی.

دوربین به طور خودکار شرایط روشنایی را تنظیم کرده و امکان مشاهده و پخش فیلم را در زمان واقعی فراهم می کند. این دوربینها را می توان از راه دور از طریق هر کامپیوتری با دسترسی به حساب کاربری مشاهده کرد. به عنوان مثال شما می توانید از طریق IP، بروی دوربینهای محل کار خود از هرجایی نظارت داشته باشید.

 

عملکرد در نور کم

در ابتدا دوربین‌های تحت شبکه عملکرد مناسبی در نور کم نداشتند و مکانیزم جبران‌کننده آنها هم باعث کاهش تعداد فریم‌ها در تصویر می‌شد که به یک تصویر بی کیفیت و نامنظم می‌انجامید. اما دوربین‌های امروزی می‌توانند از نور موجود استفاده مناسب را بکنند و تصویر نسبتا مناسبی را حتی در نور یک لوکس نیز ایجاد کنند.

 

عملکرد در شبکه

یکی از معایب دوربین‌های تحت شبکه تاثیر آنها بر روی سرعت شبکه و کاهش آن است. عملکرد این دوربینها بگونه ای است که حجم زیادی از اطلاعات مربوط به دوربین باید در هر لحظه در شبکه جابه جا شود و با توجه به پهنای باند محدود شبکه این امر می‌تواند حتی موجب ایجاد اختلال در کار شبکه نیز شود. اما شبکه‌های گیگابایتی امروزی می‌توانند به راحتی نصب این دوربین‌ها را پشتیبانی کنند.

Voip

Voice Over IPچیست؟

با گسترش روز افزون شبکه جهانی اینترنت اکثر تکنولوژی‌ها برای بقا و گسترش تلاش می‌کنند خود را به این شبکه متصل کنند تا بدین طریق هم هزینه های خود را کاهش دهند و هم سرویس بهتر با امکانات بیشتر برای مشتریان خود ارائه کنند. مخابرات و مکالمات تلفنی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حال با توجه به این‌که بزرگ‌ترین شبکه بر پایه IP شبکه اینترنت است، به‌طور معمول از این فن‌آوری به‌عنوان منتقل کننده صدا بر روی شبکه اینترنت استفاده می‌شود.
تلفن اینترنتی یاVOIP، امکان مکالمات تلفنی را روی بستر شبکه یا IP فراهم می‌سازد. سیستم‌های تلفنی VoIP نسبت به مراکز تلفن معمولی، پایداری و انعطاف بیش‌تری دارند. تلفن‌های معمولی با سیگنال‌های آنالوگ کار می‌کنند و مشکلات زیادی را به همراه دارند اما سرویس VoIP با سیگنال‌های دیجیتال کار می، نظیر DSL است. بر این اساس، این تلفن‌ها با کاربری بسیار آسان‌تر، می‌توانند کیفیت به مراتب بالاتری را در اختیار کاربران قرار دهند.

ارائه سرویس VoIP

روش‌های برقراری ارتباط تلفنی در حال تغییر است. امروزه برای برقراری ارتباط تلفنی راه دور اغلب از تکنولوژیی به نام VoIP استفاده میشود. VoIP یک روش برای تبدیل سیگنال‌های آنالوگ صوت به داده‌های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل میشوند.
ممکن است از خود بپرسید که این امر چگونه میتواند مفید واقع شود. خوب، کافی است چند ثانیه راجع به آن فکر کنید. اگر تبدیل سیگنال‌های آنالوگ به داده‌های دیجیتال ممکن باشد، VoIP میتواند یک ارتباط اینترنت استاندارد را به یک روش مجازاً رایگان برای برقرای ارتباطات تلفنی در هر جای دنیا تبدیل کند. فقط کافی است هزینه ISP را بپردازید. این امر شما را قادر میکند که شرکت‌های تلفنی را به‌طور کامل کنار بگذارید.
VoIP قابلیت این را دارد که روش کار سیستم‌های تلفنی را کاملاً متحول کند. شرکت‌های زیادی هستند که سرویس VoIP ارئه میدهند و پیوسته هم در حال افزایش هستند.

با سیستم‌های VoIP به یکی از سه روش زیر میتوان ارتباط تلفنی برقرار کرد:

۱) ATA

ساده‌ترین روش برقراری ارتباط VoIP با استفاده از (ATA (Analog Telephone Adaptor ها که gateway هم نامیده می‌شوند، می‌باشد. این ابزارها این امکان را به شما می‌دهند که از تلفن‌های آنالوگ استاندارد فعلیتان استفاده کنید.
به آسانی می‌توانید Handset استانداردتان را به ATA متصل کنید، سپس ATA را به کامپیوتر یا ارتباط اینترنت خود وصل کنید. با این کار قادر به برقراری ارتباط VoIP خواهید بود. ATA سیگنال آنالوگ را از تلفن استاندارد شما می‌گیرد و آن را به سیگنال دیجیتال آماده برای انتقال در بستر اینترنت تبدیل می‌کند. همراه برخی ATA ها یک نرم افزار هست که روی کامپیوتر load می‌شود و شما را قادر می‌سازد که آن را برای VoIP با دقت پیکربندی کنید.

۲) IP Phones

این Handset ها کاملاً شبیه Handset های استاندارد معمولی است. دارای یک کانکتور RJ 45 Ethernet به جای کانکتورهای استاندارد RJ 11 هستند. گونه بی سیم گوشی‌های IP مشهور به Wi-Fi می‌باشد که از شبکه‌های Wi- Fi استفاده می‌کند.
این تلفن‌ها تمام نرم افزارها و سخت افزارهای لازم برای برقراری ارتباطات VoIP را به صورت built-in دارند. مستقیمأ به روتر شما وصل می‌شوند و یک ورودی سریع و مقرون به صرفه به دنیای VoIP فراهم می‌کنند.

۳) کامپیوتر به کامپیوتر

این روش آسانترین روش استفاده از تکنولوژی VoIP است. شرکت‌های زیادی هستند که نرم افزارهای مقرون به صرف‌های ارائه می‌دهند که می‌توانید برای این نوع VoIP از آنها استفاده کنید. معمولاً تنها مبلغی که باید پرداخت کنید فقط هزینه ماهانه ISP است. تمام آنچه که نیاز دارید یک میکروفون، بلندگو، یک کارت صدای مناسب و یک ارتباط اینترنت با سرعت مناسب است.

مزایای VoIP

ازآنجاییکه با استفاده از VoIP شما از هر جایی که به پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشید، می‌توانید ارتباط برقرار کنید، کاربران می‌توانند هنگام مسافرت ATA ها یا IP Phone هایشان را همراه داشته باشند و به تمام خدماتی که تلفن خانگیشان ارائه می‌دهد دسترسی داشته باشند.
برخی افراد از یک softphone برای دسترسی به سرویس VoIP شان استفاده می‌کنند. یک softphone یک نرم افزار ویژه است که سرویس VoIP را به کامپیوتر یا laptop شما load می‌کند. این برنامه‌ها این امکان را به شما می‌دهد که از طریق laptop تان از هرجای دنیا که به یک ارتباط با پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشید ارتباط تلفنی برقرار کنید. بسیاری از سرویس‌های VoIP امکان بررسی Voicemail شما را از طریق اینترنت و یا توسط فایل پیوست نامه الکترونیکی که به کامپیوتر یا PDA شما ارسال شده است را می‌دهد.
برای مدیران شبکه، سیستم تلفن VoIP به این معنی است که به جای دو شبکه تنها با یک شبکه روبرو هستند. جابجایی سیستم VoIP نیز به آسانی صورت می‌گیرد. این بدین دلیل است که اکثر سیستم‌های تلفن مورد استفاده در شبکه VoIP دارای رابط Web بوده و به راحتی توسط مدیر شبکه قابل مدیریت هستند. پروسه MAC(Move, Add, Change) به راحتی قابل انجام خواهد شد و لازم نیست برای هر بار انجام MAC با سرویسدهندهتان تماس بگیرید. تمام اینها به معنای هزینه کمتر برای سازمان شما می‌باشد.
یکی دیگر از منافعی که برای شرکت‌های دارای VoIP می‌تواند وجود داشته باشد این است که شعب سازمان‌ها می‌توانند در سرتاسر دنیا پراکنده شده باشند و نیازی به مجتمع بودن آنها نیست.

انتخاب یک سیستم تلفن VoIP

اگر شما تصمیم به پیاده سازی سیستم VoIP در سازمان خود دارید، ابتدا مشخص کنید که کدامیک از تجهیزات تلفنی فعلیتان را می‌توانید حفظ کنید. بدین ترتیب می‌توانید به میزان زیادی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. بسیاری از سیستم‌های تلفن دیجیتال با افزودن کمترین سخت افزار و بروزرسانی نرم افزار دارای قابلیت آدرس دهی می‌شوند.

علاوه بر این شما باید مطمئن باشید که تمامی دستگاه‌های مورد استفاده شما مانند فکس، پردازشگر کارت اعتباری، سیستم‌های امنیتی و … می‌توانند به صورت یکپارچه به سیستم تلفن VoIP شما متصل شود.
در آخر توصیه می‌شود که هیچگاه سعی نکنید با خریدن تلفن‌های VoIP دست دوم در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. به خاطر داشته باشید که VoIP یک تکنولوژی جدید بوده و حتی ممکن است تجهیزات مربوط به یک سال قبل هم از رده خارج شده باشند. همچنین هزینه نصب چه تلفن شما نو باشد چه دست دوم تفاوتی نمی‌کند و حتی ممکن است در صورت استفاده از تلفن‌های دست دوم مجبور شوید هزینه خدمات بیشتری بپردازید.

مهم ترین ویژگی هایVoIP

• پوشش تمام کشورهای جهان
• کیفیت بالا و کم نظیر صدای مکالمه
• حداقل تاخیر زمانی در مکالمه
• وضوح و شفافیت صدا، بدون وجود خدشه و انعکاس در صدا
• سادگی و سهولت کاربری
• قیمت مناسب مکالمات
• امکان استفاده بدون نیاز به شماره گیری مرکز تلفن
• امکان استفاده در تلفن همراه، تبلت، رایانه های دستی و سایر رایانه ها
• قابلیت اتصال به سانترال
• قابلیت استفاده چندین نفر از یک Account
• جابه‌جائی آسان شماره‌های تلفنی، به این.
• برای برقراری تماس‌های تحت اینترنت از هر نقطه دنیا
• برقراری تماس‌های Point to Point مابین دفتر مرکزی و دفاتر نمایندگی خارج از کشور بر روی بستر اینترنت
• امکان تماس با کلیه شماره‌های به‌صورت مستقیم و با هزینه ناچیز
• امکان تماس کلیه کارکنان دفاتر و شعب با یکدیگر به‌صورت ۳ شماره‌ای و با هزینه
• قیمت کمتر خدمات تلفنی به خصوص تماس‌های راه دور
• حذف کد شهر

security
  • ارایه مشاوره در زمینه تدوین خط مشی و روش های اجرایی امنیت اطلاعات در سازمان ها مبتنی بر ISO27001
  • شناخت و تعیین نیاز های فنی و غیر فنی کارفرما در راستای حفظ و برقراری امنیت شبکه
  • مشاوره در خصوص پیاده سازی تمهیدات امنیتی در لایه های Switching و Routing
  • مشاوره در راستای نیازسنجی و خریداری تجهیزات امنیتی Firewall, IPS/IDS, Antivirus
  • طراحی زیر ساخت امنیتی شبکه LAN ، WAN، DMZ ، Server Farm و اینترنت
  • طراحی و پیاده سازی Policyهای امنیتی مرتبط با سرویس های شبکه ای و امنیتی
  • طراحی و پیاده سازی سیستم های IP/IDSجهت تشخیص و جلوگیری از حملات شبکه
  • طراحی و پیاده سازی مرکز عملیات امنیت شبکهSOC به منظور آنالیز و مدیریت هشدارهای امنیتی
  • طراحی بستر امن کاربران جهت دسترسی به اینترنت در شبکه های Enterprise
  • طراحی و پیاده سازی زیر ساخت ایمن در جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به منابع شبکه ای Lan Guard
  • طراحی و پیاده سازی سیستم های نظارت و کنترل دسترسی کاربران به تجهیزات و نرم افزارها Endpoint Protection
  • ظرفیت سنجی شبکه و ارائه پیشنهاد در انتخاب تجهیزات Firewall ، UTM و IPS بر این اساس
  • نصب ، پیکر بندی و Tuning تجهیزات فایروال های سخت افزاری UTM و IPS
  • پیاده سازی راه کار های کنترل دسترسی شبکه شامل پروتکل Dot1x , WEP , WPA
  • ایجاد بستر های ایمن ارتباطی مبتنی بر راه کار های مبتنی برپروتکل IPsec
  • برقراری ارتباط بین دفاترمرکزی، شعبه ها و کارخانجات جهت دسترسی امن به اطلاعات Site to Site VPN
  • اجرای راه کار های دسترسی از راه دورجهت برقراری ارتباط امن از بیرون از سازمان به داخل شامل Client-Based VPN و SSL VPNو IP Security, L2TP, SSTP
  • اجرای عملیات پایش،کنترل و مانیتورینگ شبکه و ارائه گزارشات جامع از رویدادهای شبکه و سرورها Event Manage
  • ایمن سازی سرویس های عمومی پیاده سازی شده در اینترنت
  • نصب و راه اندازی محصولات امنیتی و آنتی ویروس تحت شبکه جهت مقابله با تهدیدات امنیتی سرورها و کلاینت ها
  • نصب و راه اندازی سیستم های پشتیبان گیری اتوماتیک از سرور ها و کلاینت ها و پیاده سازی Raid بر روی سرورها
  • پیش ممیزی استاندارد ISO27001 و راهنمایی سازمان جهت اخذ گواهینامه ISO27001
  • مقاوم سازی زیر ساخت های امنیت شبکه، سیستم عامل ها و پایگاه داده ها جهت جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز
  • ارائه تست نفوذ و آسیب پذیری جهت درک شفاف تر مدیریت سازمان از وضعیت امنیت اطلاعات در سطوح مختلف سازمان
error: Alert: Content is protected !!